שיווק בעידן הדיגיטלי – הזדמנות ואתגר

digital_era

הטכנולוגיה מייצרת הזדמנות גדולה לחברות ישראליות שמוכרות בשוק הגלובלי ומשנה את חוקי המשחק, את שרשרת הערך ואת הדרך בה אנחנו משווקים לעולם.

רוב התעשייה הישראלית המופנית לייצוא מבוססת על חברות המייצרות מוצרים ופתרונות שיש בהן ערך טכנולוגי- טכנולוגיות מים, מוצרים לתעשיית המדיקל, רובוטים, בקרים חכמים ועוד. המשותף לכולם הוא ביתרון משמעותי (ולעיתים ייחודי) למשתמש הסופי. יחד עם זאת, בעולם ה B2B בו אנו פועלים, אנו מגיעים למשתמש לאחר שהמוצר והפתרון עבר מספר ידיים. חברות OEM הן הדוגמא הקיצונית לשרשרת ערך ארוכה שבסופה אין למשתמש מושג שהמוצר או הרכיב, יוצרו על ידי חברה ישראלית ספציפית.

למציאות זו מתווספים אתגרים רבים נוספים. למשל – כמה פעמים הרגשתם שהמפיץ שלכם לא מקדם מוצר ספציפי בגלל שיש לאנשי המכירות אינטרסים שונים? או שאנשי המכירות נלחמים רק על מחיר ולא מצליחים להעביר את הערך האמיתי ללקוח?

היום אפשר לשנות את המציאות הזו בעזרת תקשורת ישירה עם המשתמשים ועם גורמים נוספים שחשובים בתהליך ההחלטה והמכירה של המוצר שלכם. היום ניתן באמצעים דיגיטליים מגוונים לחזק את המיצוב והמותג שלכם בשוק, לייצר דרישה מלמטה ולשנות את הדרך בה המוצר שלכם נתפס ונמכר – כל זאת מבלי לאיים על השותפים הטבעיים שלכם שממשיכים למכור אתכם.

עבור חברות ישראליות המוכרות בשוק הגלובלי, הטכנולוגיה מייצרת הזדמנות גדולה ומשנה את חוקי המשחק, את שרשרת הערך ואת הדרך בה המותג ומערכות השיווק פועלים בעולם. הטכנולוגיה, ושילוב Online marketing באסטרטגיית השיווק הכוללת מאפשרת לנו לדבר עם המשתמש שלנו בכל מקום בעולם בו הוא נמצא – וזו הזדמנות אדירה!

השינוי הזה כבר מורגש בעולם וחברות שפעם לא היוו תחרות מתחילות לנגוס בנתחי שוק של החברות הגדולות – במיוחד בנישות מקצועיות בהן ניתן  להראות ערך אמיתי למשתמש. באמצעות שיווק בערוצים דיגיטליים חברות אלה מצליחות להוכיח הבנה של צרכי המשתמש, ולתקשר איתו באופן בלתי אמצעי (ולפעמים אפילו למכור לו ישירות).

עם זאת יש אתגר גדול ואף איום, היות וחברות שלא תשכילנה לייצר תמהיל שיווקי שיש בו שימוש בפלטפורמות דיגיטליות ולא תדענה לתקשר ישירות עם המשתמשים, עלולות למצוא עצמן לא רלוונטיות. בצד האופטימי של המשוואה, אלו שכן יגלו את העוצמה של קשר ישיר עם המשתמש, של הבנה מעמיקה של הצורך שלו, עשויות למצוא עצמן מוכרות על ערך ובעלות יתרון תחרותי מהותי.

לסיכום – כחברות ישראליות, המציאות היום טובה מתמיד ומאתגרת מתמיד! היא מצריכה שינויים מהותיים בדרך בה אנחנו ממתגים וממצבים עצמינו ובאופן בו אנו משווקים עצמינו לעולם. אם נדע לנהל את השינוי באופן פרו-אקטיבי יש הזדמנות לשגשוג והצלחה אמיתיים.